dijous, 7 d’octubre del 2010

El Calaix de la Literatura

A FEDERICO GARCIA LORCA


                                             GRANADA


-¿Qué sucede Federico?¿Qué es lo que te pasa?
-Es sencillo amigo Antonio, veo una muerte no muy lejana
-Cuéntame más sobre ello, quiero saber porque no dices nada
-Mis pensamientos son distintos al resto de España
-¿Y por qué no escribe algo aver si se te pasa?
-Mi corazón quiere, la razón me pide calma
-No entiendo nada Federico¿Por qué tu alma quiere estar callada?
-La muerte es mi sombra por querer una España republicana
-Creía que era una mujer la que el sueño te quitaba
-No me digas eso Antonio. Tú sabes que es un hombre lo que yo más deseo
-Llaman a la puerta Federico¿Serà la mujer vestida de negro?
-Mira por la ventana y dime si es mi muerte temprana
-Soldados con fusiles¿Federico por dónde salimos?
-Vete Antonio, vete. Esto es cosa mía

Los soldados se lo llevaron, el camino se hizo eterno. Ya no se oían los pasos de Federico. El sonido de una bala despertó a la fría mañana de aquel 19 de agosto.
Des de el cielo se escuchó la voz del gran poeta que susurraba algo así:''No sufráis amigos, no sufráis, mi muerte era esperada. Se me llevó la luna y sólo quedó mi alma.Recordad mis versos, recordad mis palabras, pues mi cuerpo no vais a encontrar.
Nadie sabrá jamás donde puede estar
Bernat Díez



Federico Garcia Lorca va nèixer el 5 de juliol del 1898 a Fuente Vaqueros(Granada). Lorca va ser un dels membres més destacats de la Generació del 27 junt a Luis Cernuda, Gerardo Diego, Vicente Aleixandre, Rafael Alberti o Jorge Guillén entre d'altres.
La poesia de Lorca va destcar per està plena de símbols i imatges com la lluna, el jinet, el caball i el color verd. Els escrits del poeta de Granada van marcar una època en la literatura espanyola.Romancero Gitano y Poeta en Nueva York són dos dels llibres més famosos de Lorca.


Però Federico Garcia Lorca també va estar vinculat en el món de la cultura. Ell va ser el fundador de La Barraca, un grup teatral que tenia un cla objectiu: Ensenyar i fer riure a la població. La seva gran amistat amb el director de cinema Luis Buñuel i el pintor català Salvador Dalí el van lligar encara més al món de la faràndula, l'espectacle i les arts. 

La vida de Federico Garcia Lorca tindria el seu punt i final el 19 d'agost del 1936. Els nacionals espanyols el van anar a buscar a casa seva per donar-li el famós ''Passeig''. Lorca va ser afussilat per ser Republicà i homosexual. 
Així finalitzava la trista vida d'un poeta que va ser el fundador d'una poesia diferent, plena de màgia i capaç de fer volar la imaginació.

1 comentari: